Recenze: Deep Dish - George Is On

Producentská dvojice Deep Dish přichází po šesti dlouhých letech s novým albem, které nese název George Is On. Přinášíme vám podrobnou recenzi FlyBoyEdy

Díky bohu za projekty jako jsou Deep Dish. Ať už patříte mezi jejich fanoušky nebo ne, několik věcí jim rozhodně nelze upřít. Disponují velmi osobitým zvukem (Deep Dish na party prostě poznáte!), rádi si hrají s atmosférou, ale především se neustále hudebně vyvíjejí. To vše z této původem íránské dvojice činí absolutní špičku taneční scény. Ali "Dubfire" Shirazinia & Sharam Tayebi svými schopnostmi již dávno dosáhli celosvětového věhlasu. K tomu jim kromě neúnavného DJingu výrazně napomáhají i jejich tři labely (asi nejznámější je Yoshitoshi ) a úctyhodné remixerské aktivity (Justin Timberlake, U2, Madonna atd.). Díky svěže znějící novince George Is On je dost možné, že si svoji pozici hvězd ještě více upevní. Anebo naopak zkomplikují?

Od jejich vynikajícího debutu Junk Science uplynulo dlouhých 6 let, ale Deep Dish si i přes zcela zjevný stylový posun stále zachovávají svoji muzikální osobitost a pro ně charakteristické kompoziční postupy. I nadále mají v oblibě nekomplikované písničky a skrze svoji hudbu si dokáží pěkně pohrát s našimi emocemi. Není vůbec lehké popsat jejich současný zvuk. Chvilku nám totiž Deep Dish znějí jako euforický progressive house, jindy koketují s breakbeatem, místy pak jejich hudba dokonce zní jako dunivý a kytarami řízlý pop. A když to nejméně čekáte, vybafne na vás náznak techna, který vás vyruší z poklidného snění během chill-outově laděných pasáží alba. Stejně jako se na George Is On střídá tvrdost s elegantní lehkostí, pohrávají si Deep Dish také s tempem a celkovou náladou svých skladeb. Evidentně je v poslední době hodně baví využívat živé nástroje (zejména vybrnkávání kytar) a jejich novinka tak zní poměrně rockově a živě. Deep Dish zkrátka dovedou překvapit.

Jako první průzkumnou střelu vyslali DD do světa dnes již značně provařený singl Flashdance, který okamžitě zabodoval snad ve všech tanečních žebříčcích. Kombinace živých nástrojů s naprogramovanými beaty, smyčkami a samply Deep Dish prostě svědčí. Dalším pozitivem tohoto alba je celá řada přizvaných vokalistů. Opět nesmí chybět výrazný vokální projev pro tvorbu DD neodmyslitelného Richarda Morela. Ten se objevil již na debutu Junk Science a pro tentokrát dostal prostor hned ve třech skladbách (No Stopping For Nicotine, Sacramento, Everybody's Wearing My Head). Svým průzračným hlasem vypomohla také Anousheh Khalili (Flashdance, Awake Enough, Say Hello), dále Stevie Nicks (Dreams) anebo Janis Leahy (Dub Shepherd). Největší hitové ambice v sobě pravděpodobně skrývají již zmiňovaná kytarovka Flashdance, dunivě se valící Morelovina Everybody's Wearing My Head, překrásně éterická Say Hello, vyklidněně chill-outová In Love With A Friend a nesmíme zapomenout také na pozitivní energií překypující skladbu Dreams. Album je v distribuci také v dvojdiskové edici, kde naleznete remixy od producentů jako David Guetta, Steve Angello, Paul Van Dyk či Dylan Rhymes.

Asi nikdo mi sice nevymluví, že jsou Deep Dish kvalitnějšími remixery než autory své vlastní hudby, i tak je však jejich druhá deska nesmírně příjemným hudebním zážitkem. Má vše, co u dobré desky nesmí chybět – harmonii, pozitivní energii a emoce. Rozhodně příjemný poslech.

Deep Dish - George Is On
Virgin Music 2005