Hudební recenze: Vex'D - Degenerate

Daho přináší recenzi nového alba Degenerate od dvoučlenného projektu Vex'D, které vyšlo na značce Planet-Mu. Na desce kombinují techno a drumandbass a podle recenzenta posunují tímto hardcoerovým počinem hranice taneční hudby o kus vpřed. Posuďte sami..

Před krátkým časem jste měli možnost seznámit se s projektem Vex'D a jeho teorii hudby, díky maxáku Smart Bomb. Nyní Vám přinášíme pohled na celé album, které vyšlo rovněž u Planet-Mu. Deska nese název Regenerate a pokud se při hodnocení hudby nenecháváte ovlivnit designem, tak tady to s klidem můžete udělat.

Už obal samotný má totiž těžce hardcoreovou image a nikoho by ani v nejmenším nenapadlo a nedokázal by si představit, co se v jeho útrobách nachází. Stejně jako u zmiňovaného maxi jde o naprosto vynikající a nepředstavitelnou kombinaci techna a D&B. Vex'D zde brilatně kombinují charakteristické prvky obou stylů, čímž posouvají hranice taneční hudby o notný kus vpřed!  Album Degenerate rozhodně není nic pro slabé nátury, protože celé vlastně v jistém smyslu hardcore opravdu je!  Nejde o nikterak prudce taneční album, ale spíše o povedený experiment, který se myslím jen tak někdo neodváží v realitě použít. Jde však o až tak vyjímečný počin, který by neměl zůstat bez povšimnutí.

Ihned dva první tracky Pop Pop V.I.P a Venus mají klasický zvuk Vex'D, čili D&B samply, ragga feeling, čisté analogové synťáky a velmi ostré technoperkuse. Rytmika tu pomateně zakopává a dodává kompozicím značnou agresivitu. Nadcházející kousek Thunder je temnotou obestřené nahlédnutí do těch nejčernějších koutů celého alba. Jeho démonická atmosféra by nemusela na větším aparátu někomu udělat dobře a proto s ním hodně opatrně prosím! Další počin je jedním z nejlepších kousků alba a jmenuje se Angels. Otevírá ho nenápadné a vlídné intro, aby Vás v zápětí rozdrtil zničující ultrabass, jaký v ten okamžik jistě nebudete čekat. Zasněnou Fire otevírají příjemné smyčce a podivný mužský hlas, aby se posléze rozeběhla poněkud vlídnější rytmika a mrštné hi-haty. Poslední výraznějším trackem je Lion V.I.P., který se od ostatních odlyšuje svižnou breakbeatovou rytmikou a velmi chytlavým hlasem důrazného MC, který vévodí celé této skladbě. Všechny tracky jsou od základů prošpikovány těžkými a táhlými basslines, což přispívá ke zvýraznění D&B polohy, ve které se LP v celé délce nachází. Naopak těžké hardcoreové beaty a kovové perkuse, jež třískají okolo, tuto desku vracejí do technologického světa. Musím zopakovat, že album Degenerate nepochopí každý.

Buď musíte být skuteční fanoušci experimentů a elektroniky nebo musíte disponovat velikou hudební tolerancí, pouze tehdy tuhle desku strávíte. Rozhodně si však stojím za názorem, že v celkovém kontextu taneční hudby jde o počin velice klíčový a zlomový. Více musíte slyšet!

Hodnocení:  95%

Vex'D - Degenerate LP
Planet-Mu 115