Hudební recenze: Aqua Bassino - Rue De Paris

Jeden z mála katalogů hudebních vydavatelství, které sleduji opravdu pravidelně, je katalog francouzského labelu F-Communications. Poslední dobou tam vycházejí samé dobré desky, co poslední dobou, už pěknou řadu let! Z poslední doby určitě stojí z povšimnutí desky Laurenta Garniera, Sao Paris, Maxence Cyrina a teď nově – album Rue De Paris Jasona Robertsona, známějšího pod hlavičkou projektu Aqua Bassino. Jeho druhé album vyšlo 13. února.

Pokud jste příznivci francouzské školy houseu, tak si na této desce zatraceně smlsnete. Aqua Bassino připravil kolekci svižných deep houseových písniček, které proložil několika pomalejšími a více zkouřenějšími baladami. Úplně na prvním místě tu však stojí nějaká ta partička hudebníků s klavírem nebo saxofonem při ruce. Jamují živě v zadýmeném baru do deep houseových kreací mistra Aqua Bassiniho. Společnost jim dělá sličná, spoře oděná černá dáma, která svým jazzovým vokálem dostane i bachaře v nedaleké věznici. Ne, opravdu jsem se nezbláznil. Rue De Paris, to není jen nové album nějakého Aqua Bassiniho, to je celý bar plný nadšených hudebníků a lidí nejrůznějšího vyznání a barev pleti, pro které je muzika mnohem víc, než cokoliv jiného. Co na tom, že teď měli být v práci, že teď měli venčit svého psa, když ten s tím klavírem a cigárem v hubě rozehrává své parádní sólo.

Pohoda, jazz. To je synonymem desky Rue De Paris. Jazzové kreace živých nástrojů si tu podávají dveře, vše je podmaněno intimními ženskými vokály anebo naopak velmi cool mužskými vokály. To všechno spojuje decentní deep houseový rytmus ve většině případů skladeb. Jedenkrát se kapela dokonce osmělí zahrát pěkně od podlahy a skladba Think It Iz Real dostává garážových rozměrů. Naopak trojice skladeb Sweet Thing, The Way I Love You anebo titulní Rue De Paris uvádí roztoužené tanečnice zpátky na klíny pánům, aby tak mohli dál pokračovat ve svém popíjení.

O tomhle všem vám bude vyprávět nové album Aqua Bassiniho. O hudbě, která ještě neztratila iluze o tom, že i dobrá taneční muzika může znít jinak, než jako spojenina jedniček a nul a také o hudbě, která vám do nově otevíraného baru přiláká davy lidí. Kéž by tomu tak bylo i jinde než jen v Paříži. Máte možnost to zkusit.

Hodnocení: 90%

Aqua Bassino - Rue De Paris
čas:  59:56