Hudební recenze: Post-it – Sektor 10

Post-it pečou kytarové rify svižněji než pekař housky. Konečně mladá česká kapela, kde kluci hrají na kytary a přitom nezní jako přihřátí hoši od Bobří řeky.

"My dva se spolu stejně jednou pobijem…"

Post-it existují od roku ’97 a už před šesti lety, kdy se probojovali do semifinále soutěže Jim Beam Music, se o nich mluvilo jako o velkém talentu tuzemské hudební scény. Dnes se s vydáním jejich druhého alba Sektor 10 prognózy naplňují. Ostrý kytarový rok pečlivě ochucený zvukem trash (a snad i „nu“) metalu zní v našich končinách originálně a svěže.

Kapela netrpí syndromem jiných českých kytarových part „když kytary, tak ať znějí jako trendy zvuk populárních britských part“. A jestli jejich hudbu přirovnám k nu metalu, musím hned dodat, že v podání Post-it nezní nijak pozérsky nebo křečovitě. Což o takových Cocotte Minute tvrdit nemůžu. O tom, jestli je to přímo nu metal by se ale dalo dlouze polemizovat.

Post-it prostě drtí kytarové struny a bicím vypomáhají patřičně polámané elektronické „spodky“. Výsledkem jsou příjemně svěží zvuk a úderné chytlavé písničky. Zvlášť první polovina alba hraje jako nezpochybnitelně vítězný tah na branku. Tracky Závislost, Strach, Prameny revoluce a Řetězy jsou hity s velkou sílou.

Hodně jim pomáhá vokál zpěváka Czendy. V „drsných“ pasážích, které jen tak deklamuje / vykřikuje možná může čeština místy působit trochu rozpačitě, ale když se konečně rozezpívá, je to paráda a stojí to za to. Post-it jdou i do daleko mírnějších, skoro až popových poloh, a nakonec se nevyhnou jistému stereotypu, pořád ale zůstávají mnohokrát chytřejší než kapely lacině podbízivých sezónních hitíků Ready Kirken a Chinaski.

Post-it: Sektor 10
Sony BMG 2006