Hudební recenze: Motorcitysoul - Phantasy

Motorcitysoul je dvoučlenný německý projekt, který již nějakou dobu velice výrazně a věrně reprezentuje deep house scénu. V jejich produkci nechybí inovativní prvky, které přinesla vlna minimalu vanoucí zejména od našich bezprostředních západních sousedů, a které posunují hranice tohoto žánru opět o kousíček dále. Proto si jich všiml Jimpster a nabídl jim vydání EP "Mango" na značce Freerange, proto je jejich remixérská práce žádaná od kde koho a proto mají pravidelné večírky v Cocoon clubu Svena Vätha. Jsou prostě "in" a naštěstí k tomu přinášejí i kvalitu. Kombinace, která se nedá přehlédnout ani v našich luzích a hájích.

Motorcitysoul (dále také "MCS") opět zasahují. A tentokrát na novém místě, jejich terčem se totiž stala poměrně nová londýnská značka Tsuba. Tento britský label funguje necelé dva roky a během uplynulé doby nashromáždil spoustu kvalitních skladeb od producentů jako např. David K nebo Danton Eeprom. Frankfurtská dvojice Matthias Vogt a Christian Rindermann alias "C-Rock", od roku 2003 u většiny posluchačů známá jako projekt Motorcitysoul, u publika obecně boduje poutavými melodickými skladbami, které nelze jen tak hodit do jedné škatulky se jmenovkou "deep house". Občas jejich styl osciluje k minimalu, někdy k žánru tech-house a tu a tam k detroit technu; obsahujíc prvky všech zmíněných žánrů si však převážně plyne v poklidnějších, ale velmi vzrušujících, deep house vodách. Mají k tomu ty nejlepší předpoklady - Matthias Vogt má svůj původ pevně zakotvený v jazzu (mj. je členem projektů Matthias Vogt Trio a re:jazz), a tak skladby od Motorcitysoul nepostrádají vytříbenou harmonii a přirozenost. C-Rock je zase dlouholetý DJ, producent a zároveň zvukový inženýr a jeho technické schopnosti se tak mísí s těmi muzikantskými od Matthiase. Jak není globálně neobvyklé, pánové se starají i o své vlastní labely, konkrétně STIR15 a Lo-Fi Stereo (C-Rock).

Minulý rok byli Motorcitysoul v produkci velmi plodní, mimo velkého množství singlů (z těch nejúspěšnějších jmenujme např. "Aura" pro značku STIR15 nebo "Kazan" pro Aus Music) i často remixovali (nejvíce kladně hodnotím úpravy tracků "Manoeuvres" a "Incoming" pro Dirt Crew, resp. Davida K). K tomu stihli vydat mixovanou kompilaci "Back Up", která z převážné míry obsahovala jejich vlastní nový materiál, popř. tvorbu příbuzných projektů jako např. Matthias Vogt Trio. S tímto albem MCS samozřejmě vyjeli za hranice Německa a tak je fanoušci mohli slyšet od Amsterdamu až po Londýn. Také byste chtěli Motorcitysoul vidět a slyšet osobně? Jestliže jste nestihli jejich vystoupení minulý rok v říjnu v Bratislavě, máte samozřejmě tu možnost, pokud se vydáte do jejich domovského klubu Cocoon club v německém Frankfurtu. Tam můžete měsíc co měsíc podupávat do jejich DJ setu, popř. semi live vystoupení.

Pojďme však zpět k předmětu naší recenze - desce "Phantasy". Nosič, který s obsahem tohoto EP zvolíte, Vám přehraje jak originální verzi skladby, tak remix od Daniela Stefanika. Motorcitysoul to tentokrát ve svém původním editu vzali pěkně od podlahy a po krátkém intru se rozduní úderné beaty. Už po krátkém pozornějším poslechu je zřejmé, že MCS vytvořili track čistě tanečního rázu, který bude parkety jen plnit. Postupně se zesilující téměř acidovou smyčku, zde jeden ze dvou hlavních motivů, doprovází zasněné, skoro jistě vysamplované ženské vokály, které ve spojení s ostrými zvuky zmíněného loopu a kopavými beaty dodávají energický, pro fanoušky obvyklého zvuku od MCS až skoro progresivní náboj. V polovině tracku, jehož celková doba trvání je 8 minut a 56 vteřin, si beaty dávají pauzu a pozvolna se zesilují tóny hlavních ploch, které jsou středobodem jeho druhé poloviny a hlavním motivem skladby jako celku. Po chvilce se pomocí efektů hlavní zvukové náležitosti vyšponují, aby vytvořily mírný a citlivý breakdown, který ze skladby dělá rozjetý stroj, jehož tempo a vývoj již do konce zůstává neměnné. Vše je, jak je u MCS zvykem, perfektně harmonicky melodické a koncepčně skvěle odvedené.

Producent Daniel Stefanik z německého Lipska se postavil za remix, který je bezesporu solidní, ale až příliš podobný jeho minulé remixérské činnosti jako např. pro Rippertona (skladba "Zugunruhe") nebo Gregora Treshera ("Break New Soil"). Oproti originálu zvolil výrazně zjemněné beaty, hodně si pohrává s efekty ploch, hi-hatek a zvuků celkově; skladba je však až příliš konstantní, postrádá moment překvapení a z djské perspektivy ji lze zařadit snad jen na konec setu, popř. kamkoli jinam, pokud byste si přáli nechat tanečníky vydechnout.

Obsah Phantasy EP je kvalitně zpracovaný, avšak jednoduše čitelný, a to v případě obou skladeb. To ubírá desce na celkovém hodnocení, které by v případě zaznění určitého neobvyklého prvku (ať už v kompozici, popř. zvuku) bylo vysoké. Originální edit Phantasy od MCS můžete mj. slyšet i v rámci kompilace "Afterhours 5" na značce Global Underground.

Hodnocení: 75%

Info:

Název: Motorcitysoul - Phantasy