Hudební recenze: Tali - Lyric On My Lip

Většina zahraničních fanoušků drum’n’bassu ji zbožňuje, většina našich ji téměř ignoruje. Miláček britských DJs, talentovaná zpěvačka a ztělesnění snu každého druhého MC má vlastní debutové album Lyric On My Lip.

lyriconmylipCo na srdci, to na rtech

Jak se proslavit coby MC? Zpívejte dlouho a dobře na domácí scéně. A čekejte. Tali, dlouhodobá fanynka drum’n’bassu se nejdříve „proslavila“ ve svém rodišti na Novém Zélandu. Pak na Full Cycle party v Austrálii potkala Roniho Size. Legenda praví, že mu v backstagi zanotovala do ouška a on jí byl natolik unešený, že sebral mikrofon samotnému Dynamitu MC a nechal ji zpívat.

Později se Tali přestěhovala do Londýna, dnes už ale tráví většinu času v Bristolu coby regulérní člen Full Cycle crew. Za tu dobu spolupracovala téměř se všemi jejími členy (mimo jiné Suv nebo I-Kamanchi) a masivní úspěch jejího singlu Lyric On My Lip jí zajistil i stejnojmenné debutové album.

Na něm Tali bohatě využívá svůj vokální potenciál. Má přesně ten „flow“, pro který si ji oblíbilo mnoho fanoušků po celém světě. Avšak producenti z Full Cycle se poslední dobou motají v kruhu a jen občas se jim podaří napsat písničku, která vybočí ze solidního průměru a chytne za srdce.

Lyric On My Lip navíc trpí klasickým problémem autorských drum’n’bassových alb: ve snaze poskytnout posluchačům co nejbarevnější mozaiku vzniká stylový guláš. Ne každý má a něco takového chuť, nemluvě o tom, že ne každý je tak výborný kuchař jako Zinc (pokud netušíte o čem mluvím, poslechněte si jeho album Faster).

Tali nabízí klasický drum’n’bass (Blazin’, slavná Lyric On My Lip), baladický pokus o r’n’b (Don’t Let Me Wake Up, Take a Look), zajímavý pohled na nu jazz (Grey Days) i hybrid drum’n’bassu a popu (Airport Lounge). Vlastně by mi vůbec nevadilo, kdyby bylo celé album tak sladké a lehce plačtivé jako poslední dvě zmíněné písničky. Přeskakovat při poslechu většinu tracků totiž není žádná legrace.

Hodnocení: 6/10

Tali: Lyric On My Lip
Full Cycle 2004

Nitrous (Shadowbox.cz/Rádio 1)
Tohle LP je super na domácí poslech, osobně bych ho doporučil spíše něžnému pohlaví:) Vrcholem je samozřejmě nejstarší Lyric On My Lip, který však už hraju ze singlu, takže nákup se nekonal. Většina tracků je hodně podobná, mile mne vsak překvapily i pomalejší rytmy. Vynil junkies by si měli ohlídat spíše remixy (AI, Dillinja, Marky&XRS, Ed Rush&Optical...) Pokud však máte rádi zpívaný dnb a líbila se vám třeba poslední deska Shy Fx&T Powera, jděte do toho!
6/10

Velmi příjemné album pro všechny milovníky a příznivce labelu Full Cycle, jednoduchých rytmů ,výrazných basů, krásných dívčích vokálů a Roniho Size..... Mě se nejvíc líbily skladby které jsou jinak pro tuhle desku dost netypické a to je hned v pořadí 3. lehce kytarově laděná skladba s názvem Airport Lounge a pak podobně znějící ale ještě o něco něžnější  7. skladba s názvem Grey Days. Jinak jsem čekala že se na této desce objeví více nových tracků na úkor těch notoricky známých, ale kdo si hitovky, se kterými tato dvojice bodovala v loňském roce ještě pořadně neužil, ten se má na co těšit :)
6/10