Technoservis Nula2

Další Technoservis prodejny Nula2 upozorňuje na čtyři zajímavé singly, které by rozhodně neměly uniknout vaší pozornosti. Daho se rozepsal o nových počinech Paula Baileyho, Takaaki Itoha, Jamese Ruskina a Jeffa Millse.

relationMakaton / Paul Bailey
Relationship To Authority
(Rodz-konez 014)

Ihned na začátku bez předsudků uvádím, že se jedná rozhodně o nejlepší desku vydanou u Rodz-konez! Prohlásil to i sám Makaton a nezbývá, než s ním jednoznačně souhlasit. Titul 'Relationship To Authority' na kterém se podílel také Paul 'Damage' Bailey je po remixech na album 'Animal Workship' první regulérní deskou, pokračující z započaté sérii, kde vedle Makatona hostují i další producenti. První track, pod nímž je podepsám  Makaton je velice nevšední zvuková hříčka, proložená zlomenými beaty. Následující počin už je klasická idustriální temná jízda s charakteristickým rukopisem tohoto umělce. Ústřední motiv se pomalu dere vpřed, aby se po chvíli ukázal v celé své parádě a mohl se opět nenápadně vytratit do ztracena. Rozhodující slovo na této desce má ale (alespoň pro mě) Paul Bailey! To, co zde vytvořil, je doslova umělecké dílo. Oba tracky mají neskutečně zajímavý průběh a konstrukci. Přímá rytmika uhání zběsile vpřed a je doprovázena harmonickými plochami, které dávají kompozici naprosto nevšední rozměr! 'Damage' rozdrtí vše, co mu příjde do cesty a ani v tomto případě neudělal vyjímku. Rodz-konez 014 je hodně povedenou deskou a určitě udělá radost mnoha příznivcům elektronické taneční hudby možná i těm co na ni už pomalu zanevřeli. Je tu totiž vidět obrovský posun vpřed a to je dnes hodně vzácný jev!

blueprintJames Ruskin
Solex Remixes
(Blueprint 024)

Titul 'Solex', pocházející z alba 'Curcuit', se dočkal remixů. Autorem není nikdo jiný, než sám James Ruskin. Vedle originální albové verze obsahuje maxák 'Solex Remixes' tři další remeaky. Otázkou je jestli má smysl tak povedený a bezchybný track vůbec měnit a jakkoliv překopávat. První z mixů, nazvaný 'Link Mix' má sice rázný rytmus, avšak hodně zasněnou a uvolněnou atmosféru. Rozhodně si ale svoje příznivce najde. Asi nejlepším a také nejpoužívanější bude rozhodně 'Jet Mix'. Ten doslova čiší ruskinovskou energíí a má rovněž velmi povedený průběh, postavený na uvolněném stop-timeu, jež efetkně doplňují křišťálově čisté perkuse. Poslední 'Chamber Mix' je už jen jakousi rytmickou hříčkou, sestavenou taktéž z těch nejčistších ingrediencí, jaké James Ruskin používá. Těžko říci, zda některý z remixů jakkoliv překonal originál. Celá deska je ale vynikající práce, která si zaslouží nemalou pozornost.

axisJeff Mills
Expanded
(Axis 039)

Američan Jeff Mills, světový dj No. 1, je také vynikajícím producentem. Tento fakt se dá jen stěží nějak zpochybňovat. Byl to právě on, kdo vymyslel  jedinečný koncept taneční hudby, který je v různých podobách a variacích s úspěchem používán i jinými předními producenty dodnes. Jeff Mills také vydal několik nesmrtelných hitů, jako například The Bells, Jeho největší a nejcennější umění je ale ukryto v mnoha titulech, které nejsou až tak známy a jejich skutečnou hodnotu znají jen jeho skalní fanoušci. Mezi takové klenoty se dá rozhodně zařadit i titul Expanded! Jedná se o staronovou práci s charakteristickým
zvukem a nezaměnitelnou tváří hudby. Všechny tři práce jsou stylově částečně odlišné, avšak rozhodně pocházejí ze stejné planety. Jejich 'orbitální' a nenásilný nádech musí upoutat pozornost nejednoho zasvědceného. Otázkou zůstává, jestli ono skryté kouzlo oběví i řadový nebo nezainteresovaný posluchač. Pokud  ale dáte na kvalitu, pak tu není rozhodně co řešit. Jeff Mills je génius, ale to už se asi hodně, hodně opakuji, že?

takaakiTakaaki Itoh
Killing All Anarchists
(Integrale Muzique 005)

Hyperaktivní japončík Takaaki Itoh právě vyrukoval se zcela novou deskou u labelu Integrale Muzique!  Z jeho tvorby byl v poslední době hodně cítit vliv 'podtatranských junáků' a jaksi se ve slovenském zvuku začal ztrácet. Titul 'Killing All Anarchists' už je ale zpět osobitý a nezaměnitelný Takaaki Itoh. Myslím, že některé tracky mají dokonce hitové ambice. Na desce najdete směsici zlámaných beatů, efektních stop-timeů a velice neotřelých prvků. Dokonce zde naleznete i jakýsi pomyslný remeak na profláknutou hitovku 'Remanipulated', kde Itoh vynikajícím způsobem použil obdobné hlasové samply, avšak všechno zaonačil po svém. Po dlouhé době máme v rukou tedy více než povedenou desku, která sedne nejen nekompromisním technomágům, ale i těm ne až tak radikálním technodjs.

Recenze pro vás připravil vinyl shop Nula2.
nula2