Hudební recenze: Stendec - A Study Of 'And'

Po krásných albech od projektů Cathode, Benge, Maps And Diagrams vydává londýnská značka Expanding Records další hluboké a poslechové album dvojici Stendec. Příznivci poslechové elektroniky si určitě přijdou na své.

stendecLondýnský label Expanding Records mě doslova uchvátil. Na jeho vydavatelskou činnost jsem narazil až poměrně nedávno, a to díky skvělému albu Special Measures od jednočlenného projektu Cathode. Začal jsem se pídit po náhrávkách z toho vydavatelství a došel jsem k závěru, že Expanding Records v záplavě výlisků s experimentální elektronikou tak trochu vybočuje.

Tenhle alternativní, elektronický label má totiž jasně definovanou tvář. Už z přebalů cédeček hned poznáte, kde dotyčný autor podepsal nahrávací smlouvu. V Expanding Records berou vizuálno svých nosičů opravdu vážně. V tomto ohledu stojí za pozornost i dvě série nádherně vyvedených sedmipalcových singlů, které je snad i škoda pokládat na talíře gramofonů, a to obzvláště v případě série, která je umě vyvedena v různobarevných picture discích.

expandingProjekt Stendec spolu tvoří dvojice Ben Edwards a Paul Merritt. Ben Edwards ještě figuruje v projektech Tennis a Benge (doporučuju). Tahle dvojka připravila celkem třináct kompozic na ploše téměř 70. minut. Celé album by se dalo zařadit do škatulky idm s prvky ambientu a clicks and cuts. Je to hudba, která svá tajemství prozradí až při soustředěném poslechu, opravdu se vyplatí udělat si na poslech čas a jenom poslouchat a snít.

Pak třeba možná stejně jako já oceníte nádherný opus Raine, který by jako ani nebyl z tohoto světa. A tak je to vlastně i s celou deskou A Study Of 'And'. Nádherná poslechová elektronika, která pocitově přesně balancuje mezi stavem, který je před myšlením, a stavem, kdy mysl nezkrotně expanduje v ty nejromantičtější lidské sny a představy. Děkuji projektu Stendec za hlubokou a živou hudbu. Značce Expanding Records přeji mnoho posluchačů, tahle značka si to opravdu zaslouží!

Hodnocení: 95 %

Besta

Stendec - A Study Of 'And'
Expanding Records 2004

Josef Sedloň (Radio 1)
Album Stendec - "A study of 'and" je dílko samotných vlastníků elektronicko/ambientní značky Expending rec. Paul Merrrita a Ben Edwardse a nabízí na ploše skoro 70 minut svůj 'back catalogue' skladeb od roku 2001 včetně i současných tracků. Hudebně velmi různorodá deska od IDM přes click 'n' cuts až po ambientní plochy. Velmi příjemné, avšak ne zásadní!