Hudební recenze: Blisaed - Luster Heart

Besta pro vás připravil další recenzi z oblasti líných beatů a zasněných melodií. Americký projekt Blisaed nedávno vydal své debutové album a vy si teď máte možnost přečíst jaké vlatně je a nejen to. Dokonce si ho můžete celé stáhnout!

blisaedBlisaed je jednočlenný projekt z Californie, za kterým stojí teprve dvacetiletý mladík Matthew Centonze. Matthew se o muziku zajímá již od raného dětsví, první hudební inspirace nachází v hudební sbírce svého otce. Ve třinácti letech se svými kamarády nacvičuje v garáži první punkové fláky, aby později objevil kouzlo elektronické hudby.

Svoje první elektronické výtvory komponuje v trackeru Modplug a v tomto období podepisuje svoji hudbu jako Mistral. Pak přichází období, kdy Matthew na svém počítači často otevírá hudební programy Reason a Cubase a mění svoje umělecké jméno z Mistral na Echion. V současnosti, pod názvem Blisaed, se Matthew ve své tvorbě opírá hlavně o kombinaci hardwareu a softwareu, to vše za vydatného používání kláves a kytary.

Blisaed publikoval spoustu hudebního materiálu na internetových labelech - Monotonik, Camomille, Ronin collective. Jeho skladbu I'm down zařadil na svoje kompilační album i label Apegenine recordings. Album Luster heart vyšlo u Ronin collective a musím napsat, že mi udělalo opravdu velkou radost. Celé album je lehce melancholické a snivé. Nalezneme na něm harmonickou souhru současné leftfield elektroniky se zvukem kytary.

Album otevírá krátké intro Misery loves company, pěkná ukázka toho, jak některé zvuky mohou znít dobře, pustíme-li je pozpátku. Stars up on my ceiling je mým favoritem. Nádherná zasněná skladba, která mně hodně připomíná pražské, dnes již neexistující Moving holliday. Je zajímavé, kolik dnešních elektronických producentů hledá inspiraci u tzv. shoesgazer kapel.

Troufám si napsat, že Blisaed tuhle scénu pravděpodobně moc nedával, protože mu v té době mohlo být tak šest let a v Americe jely spíše tvrdší kytarové kapely, pohybující se ve vodách grunge. Kdo ví, možná se inspiroval třeba u současného Ulricha Schnausse, v jehož nádherné hudbě slyším jasný odkaz třeba na desku Just for a day od ultrageniálních Slowdive. Rainy weekend night sky je smutná skladba, která přesně dostojí svému názvu.

My headphones je vlastně klasickou písníčkou. Zpěv, clicks and cuts rytmika, kytara, zasněná záležitost. Heaven's firework parade je hodně křehká ambientní kompozice, kterou jistě ocení nejeden posluchač Seance na R1. Luster heart má rytmicky v určitých momentech náběh na Aphexe, kytara, klávesy.

V Butterflies je opět ke slyšení elektrická kytara, přidá se i zvuk akustické kytary a housle, které téhle skladbě moc sluší. Poklidná Clover se ve svém závěru stačí ještě vtipně rozjet. Hold you tighter je pomalá písnička, ve které si Matthew lehce pohrál s vocoderem. Předposlední Kaila je subtilní kompozice vhodná k usínání. The grass grows but nobody knows uzavírá celé album za zvuků melencholicky znějící kytary a lehce naefektovaných houslí.

Album Luster heart je hodně povedené a procítěné dílo, jeho obsah pěkně koresponduje s atmosférou nastupujícího podzimu. Kdo rád u hudby sní a má v oblibě umělce třeba z Morr music, tak ten se s Luster heart určitě nesplete. Jelikož bylo album publikováno na internetovém labelu Ronin collective, je volně ke stažení, neváhejte, sosejte. Příjemné snění!

Stahovat můžete zde: http://ronin.genshimedia.com/016.htm

Besta

Hodnocení: 94 %