Komiksová recenze: Hitman

Zvláštní schopnosti jako telepatie a rentgenový zrak mají své výhody, zvlášť pokud chcete sbalit holku. Ale hodí se i ve chvíli, kdy se rozhodnete vzít fušku za milión babek a Batmanovi před nosem rozmáznout psychopatického Jokera.

Hitman (na překvapeného Batmana): "Kdo jsi??? …Dělám si srandu.“

Tommy Monaghan býval prachsprostě obyčejný nájemný zabiják. Nejezdil taxíkem a od obyčejných pistolkářů ho odlišovalo maximálně pár zkušeností a záliba ve filmech s Drsným Harrym a Jane Fondovou. Pak ale dostal osudný polibek od hnusné mimozemské příšery a superman byl tady. Díky prožitému traumatu se v Tommym probudila schopnost telepatie a rentgenového vidění.

Což už stačí k tomu, aby kromě nezdárných mafiánských synků těžkým kalibrem vyfotil i pár nepohodlných super hrdinů. Hitman super hrdina? Tommy se v klidu spokojil s rolí super zabijáka, který suché hlášky prosypává mezi svištícími kulkami. A řekneme si hned zkraje, že se díky tomu stal jedním z nejzajímavějších a nejzábavnějších komikových hrdinů devadesátých let. Když pozvracíte Batmana, nemůže to snad ani dopadnout jinak.

Garth Ennis (kromě Hitmana například Preacher, Darkness nebo v poslední době Punisher) bývá často označován za komiksového Tarantina. Můžou za to téměř šílené nápady, přehnané stylizování zápletky, které vyústí v jednoduché vystřílení celého super hrdinského týmu Shadow Force i úplně obyčejné situace podané v neobyčejných souvislostech. Batmana přece nepozvracíte jen tak, musí vám dát pěstí do břicha poté, co se vám udělalo špatně z indické večeře s vaší dívkou.hitman

BB Art a Crew u nás v brožovaném sborníku Hitman vydává prvních sedm sešitů ze stejnojmenné série, tedy příběhy Běsnění v Arkhamu a Deset tisíc kulek. V prvním dostává Hitman zakázku na Jokera, střetává se s Batmanem a ani v tak těžkých pracovních podmínkách nepohrdá vedlejškem a za pár drobných vyřídí pozdravy i dalším chovancům Arkhamské věznice. V druhém realizuje plán pomsty ve stylu „vlítnem tam a budem střílet, dokud bude někdo naživu“.

Mohlo by se zdát, že rychle nahozená kresba (John McCrea) je nevýhodou, ale opak je pravdou. Právě kresba z Hitmana dělá svěží, dynamické dílko, místy dokonce tak trochu urvané z řetězu. Mohlo by se také zdát, že příběhy nedisponují tak bombastickým řáděním, jaké Hitman předvedl v crossoverovém speciálu s Lobem (u nás vyšlo ve vánoční Crew2 minulý rok). Opak je opět pravdou. Běsnění v Arkhamu a Deset tisíc kulek pohromadě tvoří výborně vystavěný příběh s koncem jako z Casablanky!

Hitman
BB Art a Crew 2004
scénář: Garth Ennis