Technoservis Nula2

hawtinPlastikman - Nostalgik
Minus 001

Dlouho ohlašovyný maxák "Nostalgik" Richie Hawtina aka Plastikmana je na světě! Asi už netrpělivě přemýšlíte o tom, v jakých rovinách se bude jeho děj odehrávat tentokrát. Trochu překvapivě jde o spojení novodobého Plastikmana se starými prvky tohoto projektu, použitými například v legendárnm hymnusu "Spastik" z dob dávno minulých. Celkově poklidnou a až hodně melancholickou atmosféru naruší právě zmiňovaný oldschoolový perkusivní motiv. Ten doslova vnese do celé kompozice život a probudí všechny zasněné duše. Bez problémů se tato deska dá označit štítkem "minimal music", jelikož nese veškeré její znaky. Zároveň je to ale už teď nevšední sběratelský kousek a nutnost pro všechny fandy Richieho Hawtina!

biosphereBiosphere - Autour de la Lune

Touch rec.

Pokud je stále ještě někdo, kdo hledá skutečný význam slova ambient, rozhodně by si měl opatřit poslední album projektu Biosphere. Deska "Autour de la Lune" totiž obsahuje velice přesnou, až učebnicovou odpověď. Geir Jensen z Norska zde bravurně předvádí umění, jak z se dá z minima vyprodukovat maximální efekt. Už od samého počátku začne pomalu, ale jistě posluchače vtahovat do chladné atmosféry rodného města Tronzo, ležícího  asi 500 km za  polárním kruhem.  Precizně vystavěný obraz polární krajiny a extrémní délky tracků umocňují vyvolané pocity a posluchač se tak postupně dostává do středu celého dění. Cdčko obsahuje devět takto zasněných prací, které však vyžadují opravdu soustředěný poslech a vnímání. Už po prvním poslechu se dá album "Autout de la Lune" považovat za vynikající, avšak ne pro každého bude lehce stravitelné a pochopitelné. U vyjimečných uměleckých děl už to tak bohužel bývá.

takaakiTakaaki Itoh - untitled
MB Selections 004

Poslední počin Japončíka Takaaki Itoha, mimochodem plánovaný pro label MB Electronic, je rozhodně jednou z nejdrsnějších desek poslední doby! Nerovná rytmika a plechové perkuse, kterými je v současnosti nakažena nejenom Evropa, tady promlouvají v maximální možné síle. Všechny tři dodané taneční tracky se dají stručně charakterizovat, jako nezadržitelná kovová změť, bořící vše, co se ji postaví do cesty. Na odpočinek vám autor dovolí pomyslet až několik posledních minut,  v podobě jakéhosi bonusového vyklidněného experimantálního outra. V případě této desky se dá okamžitě mluvit o hitových ambicích a možném postu bestseleru minimálně na nadcházející období. Potěšeni budou především mladší a nevybouření příznivci taneční scény, to nepopítám, ale deska je to skutečně krutá!

nycsNew York City Survivors - Sex, drugs & more drugs ep
Dum 027

Projekt New York City Survivors rozhodně nepatří mezí obecně známé pojmy taneční scény, avšak produkuje velice originální a jedinečnou hudbu. Jedná se o netradiční spojení elektra a těch nejhrubších industriálních prvků s nádechem EBM. Všech šest kompozic, které na vinylu najdete mají nezvykle agresivní atmosfétu a bezvadně zapadnou do industriálnějšího pojetí taneční hudby.  Těžký elektrorytmus udává nezvratné tempo a do děje promlouvají v klíčové roli temné hlasové samply. Uzda syntetizátorů je zde taktéž popuštěna na nejvyšší hranici, jež připadá v úvahu. Deska "Sex, drugs & more drugs" rozhodně není vhodným doplňkem pro Váš odpolední čajový dýchánek. Předesílám, že ji za svou přijmou asi jen hodně, hodně silní jedinci.

Recenze pro vás připravil vinyl shop Nula2.
nula