Frivolous - Somewhere In The Suburbs

Talentovaný kanadský producent Daniel Gardner aka Frivolous se konečně dočkal i příjemného formátu CD. Po několika vinylech vydaných na Background Records a labelu Karloff se dočkal plnohodnotného alba anebo možná spíše kolekce mapující jeho tvorbu.

frivolousTalentovaný kanadský producent Daniel Gardner aka Frivolous se konečně dočkal i příjemného formátu CD. Po několika vinylech vydaných na Background Records a labelu Karloff se dočkal plnohodnotného alba anebo možná spíše kolekce mapující jeho tvorbu. Ta byla nazvána Somewhere In The Suburbs a skládá se ze dvou dříve vydaných EP (Coquitlam BC a Whonnock BC) a několika bonusových záležitostí.

Není divu, že se label Karloff (rozverné to dítko dnes již berlínského vydavatelství Sub Static) k tomuto kroku odhodlal. Nejen že zůstal věrný svému kvalitnímu a velmi experimentálnímu zvuku, ale navíc tak Gardnerovi umožnil potvrdit jeho rozmanitý a stylově všestranný talent. Neméně podstatný je samozřejmě fakt, že po vinylech tohoto rodáka z Vancouveru se v obchodech s deskami v minulosti doslova zaprášilo.

Na svém debutovém albu nám Daniel Gardner servíruje všechny možné variace na téma house. Od poměrně klasického avšak zajímavého zvuku (Voices Through Harmonium) se vydává i na více jazzy a deep teritoria tohoto stylu (Outside The Lines a Can't Stop The One Two). Ale jeho touha poletovat mezi styly stále není ukojena, a tak se dočkáme i minimalistických (Hidden In Pressure) či silně experimentálních zvukových poloh (All The Comforts (Of Home) a Every Day Of My Life).

Někdy dokonce i s příchutí dubu a clicks & cuts. Aby toho nebylo málo, zkouší to na nás i s 2stepovým rytmem (Fredrick Cokanosex) a kombinací syntetizátorových old school zvuků se zrychlenou hip hop accapellou (Born Out Of Beta). Ve skladbě The (House Guest's) Guitar nechá pro změnu vyřádit kytaru, klavír a trumpetu.frivlous

Mezi největší zbraně tohoto producenta rozhodně patří citlivá a harmonická práce s melodiemi, zvuky a vokály. Až s dětskou hravostí kombinuje samply s klasickými instrumenty. Všeho je tak akorát a rušivých elementů minimálně. Vokály občas prožene vocodérem, jindy je ponechá v jejich přirozené kráse. Hraje si opravdu rád a z jeho hudby je to cítit!

Daniel Gardner aka Frivolous se touto kolekcí mapující jeho rozmanitou tvorbu zařazuje mezi producenty, na které si v budoucnu budeme muset dávat velký pozor. S dostatečnou elegancí, citem pro harmonii a originalitou kráčí ve šlépějích kanadských hrdinů jako Akufen či Deadbeat. Jeho hudba je nepředvídatelná ale melodická, lehkovážná ale inteligentní, zábavná ale i inspirující. Příjemný poslech.

FlyBoyEda

Frivolous - Somewhere In The Suburbs
Sub Static / Karloff 2004